
Bli hittad online genom att ynas högt upp på Google och anpassa din hemsida till den nya tidens sökoptimering.
SEO är en svår nöt att knäcka – Du måste förstå din publik, deras onlinevanor och avsikten bakom deras sökning.
Din hemsida ser bra ut, ditt innehåll flyter på tungan och din hemsidas arkitektur leder besökarna på en tydlig köpresa, du har till och med implementerat några lockande interaktiva funktioner för att engagera dina kunder.
Sökoptimering (SEO) är verktyget som låter alla veta att festen är på din plats. Om din hemsida inte visas på Google, Yahoo eller Bings resultatsidor, hur vet någon att du finns?
På vår digitala marknadsföringsbyrå använder vi en smart blandning av traditionell sökoptimering och framåtblickande tekniker för att säkerställa att din hemsida rankas efter viktiga söktermer som är relevanta för din specifika verksamhet.
Nyckelord kan inte bara plockas ur luften. De bör vara grundstenen i din SEO-kampanj. Efter stora, kvalitetsdrivna uppdateringar av hur sökmotorer rankar webbplatser, är det viktigare än någonsin att vara så relevant och användbar som möjligt. Det betyder att dina sökord måste väljas med omtanke.
Det är en delikat vetenskap och börs ta hänsyn till: hur många människor som söker, hur mycket konkurrens du möter, hur relevanta sökord är för ditt erbjudande och sinnesstämningen en besökare kan vara i när de skriver alla viktiga ord i en sökruta.
Wow! Det är mycket att tänka på, men gör det här inledande skedet rätt och du har byggt en stabil grund för hela din SEO-kampanj. På Visionary Studios vet vi att smart sökordsforskning är hörnstenen i bra SEO, varför vi gör en grundlig, insiktsfull sökordsforskning är för att få igång allt på rätt sätt.
Vi kan ge råd om alla aspekter av din SEO-strategi, med hjälp av intelligent sökordsforskning som den väsentliga utgångspunkten. Med en tydlig och noggrant planerad färdplan kan vi tillhandahålla en SEO-strategi som driver din webbplats dit den behöver vara för att lyckas online.
Därefter är det dags att titta på vad dina konkurrenter gör. Vi pratar inte om ögonhål i tidningar vi menar att använda SEO-verktyg för att gräva i saker som deras bakåtlänksprofiler, genomföra innehållsrevisioner för att se vad de gör bra och använda all denna information för att göra din digitala marknadsföring smartare.
Det är lätt att se vem som lyckas i offlinevärlden, men på webben kan du bli bättre än den konkurrent du minst misstänker. Det kan ta lite efterforskningar för att identifiera dina viktigaste onlinekonkurrenter eftersom det inte alltid är de flashigaste webbplatserna som gör den mest livliga handeln. Vi kan hjälpa dig att hålla ett öga på den största konkurrensen på din onlinemarknad och tillhandahålla rådgivning för att hjälpa dig komma ikapp – sedan slå dem.
Vi förstår företag och tar oss tid att lära oss om dina inifrån och ut. Detta sätter vårt smarta digitala team i den perfekta positionen för att bygga en säker SEO-strategi för dig.
Våra utvecklare och designers bygger webbplatser med SEO i åtanke. Vi tar hand om allt sökmotorer letar efter, från tillgänglighet och laddningstider till webbplatsens arkitektur och din bloggstruktur, vilket ger dig en stark bas för en kraftfull SEO-kampanj.
En väl optimerad webbplats är en underbar sak, men det är lätt att överdriva det. Googles algoritmer är nu kloka att överoptimera och kan straffa webbplatser som använder “keyword stuffing”. När du optimerar en webbplats behöver du att din text läses sömlöst, samtidigt som du integrerar de korrekta sökorden där de fungerar. Att välja rätt sökord för rätt sidor under sökordsforskningsstadiet är halva striden, men känslig optimering är också avgörande.
Hur man gör SEO för en webbplats
Låt oss titta på den viktigaste SEO-tipset för nybörjare som du kan använda för att förbättra din hemsida just nu.
1. Gör sökordsforskning och använd relevanta termer
Nyckelord spelar en viktig roll i SEO. Ett nyckelord anger huvudämnet för din artikel och det är det som gör det möjligt för människor att hitta din artikel när de gör en onlinesökning efter ett ämne av intresse.
Ett nyckelord är i grunden vad folk skriver in när de söker efter något. Det är därför du bör se till att ditt sökord stämmer överens med din målgrupps sökavsikt. Det kan vara ett kort sökord som “digital marknadsföring” eller ett long-tail-sökord som hur man skapar en bra digital reklamkampanj.
Kortare sökord har vanligtvis en högre sökvolym. Det betyder att de kan vara svårare att ranka för. Long-tail-sökord har en lägre sökvolym, men i jämförelse är de mycket specifika. Fördelen är att du kan rikta dig till den exakta publiken som är intresserad av det. Det är bäst att välja en blandning av både långa och korta sökord.
Dessutom är det idealiskt att överväga sökvolym och rangordning av sökordet som är avsett att användas. Sökvolymen indikerar hur ofta människor söker efter detta specifika sökord. En högre sökvolym betyder att människor är mer intresserade av detta ämne. Rangsvårigheten, å andra sidan, indikerar hur svårt det kommer att vara att rangordna i sökmotorresultat.
Nyckelord är avgörande, men är inte den enda komponenten för att optimera en webbplats. Du måste fokusera på andra viktiga aspekter för att öka trafiken.
För att förstå vad sökoptimering är, är det nödvändigt att veta hur sökmotorer som Google, Bing och andra fungerar. Hur avgör de sina sökrankningar? Tänkbart, det finns en stor mängd webbplatser där ute som täcker liknande ämnen.
En sökmotor som Google indexerar webbsidor (om inte annat bestäms) – Föreställ dig att det är en av de gamla gula telefonböckerna, bara i digitalt format.
När du väl har skapat en webbplats genomsöker sökmotorrobotar din webbplats för att förstå informationen den innehåller och indexera den därefter, så att den visas i relaterade sökresultat. Sökmotorrobotar kan nu förstå kontextualiserad information (text, struktur och icke-textinnehåll) på din webbplats och index baserat på olika faktorer, såsom relevans och auktoritet.
Det är här sökmotoroptimering kommer in i bilden. Sökoptimering hänvisar till processen att göra din webbplats bättre för sökmotorer. Det handlar om att optimera webbplatser så att sökmotorer förstår relevansvärdet och rangordnar det därefter i sökningar.
Låt oss nu klargöra en sak om sökoptimering:
Sökmotorer indexerar sidor(!), inte din webbplats som helhet. Det betyder att ditt sökoptimering arbete bör göras sida för sida.
För att få en korrekt uppskattning av SEO-priser från en marknadsförare eller byrå måste du först ge lite information om ditt företag. Detta kommer att hjälpa en SEO-marknadsförare att avgöra hur mycket arbete som kommer att krävas, vilken typ av innehåll som behövs och ungefär hur länge projekt ska slutföras.
Några av dessa viktiga faktorer inkluderar (men är inte begränsade till):
Det aktuella läget för din söknärvaro
Genomsnittlig intäkt per försäljning
Nära frekvensen av leads till försäljning
Kampanjens mål
Hur snabbt du vill se resultat
Hur den nuvarande marknadsföringsbudgeten allokeras (som procent av bruttoförsäljningen)
Detta förklarar delvis varför SEO-prissättningspoäng kan skilja sig i så stor utsträckning.
Kan du få en offert för SEO-prissättning?
Marknadsförare bör inte ge en exakt offert för SEO-priser utan att få nyckelinformation om sina kunder (som nämns ovan). Du kan se en fast månadskostnad för ett visst SEO-paket, men marknadsföraren behöver en djupgående förståelse för dina behov innan du lämnar en korrekt offert.
Onpage sökoptimering (AKA on-page SEO) avser alla åtgärder som kan vidtas direkt inom hemsidan för att förbättra dess position i sökrankingen.
Exempel på detta är åtgärder för att optimera innehållet eller förbättra metabeskrivningen och titeltaggar. Omvänt hänvisar offpage SEO till länkar och andra signaler.
Lokal SEO är metoden att optimera din webbplats för ett specifikt lokalt område. Om du har ett lokalt företag, som en butik, restaurang eller byrå, vill du att dina webbsidor ska rangordnas för vissa sökfrågor utförda av en lokal publik. Att optimera webbplatsen för ditt lokala företag handlar om att se till att människor kan hitta dig online och offline. Även nu, när du kanske inte får besökare i din byggnad, riktar du dig fortfarande mot en målgrupp som finns i samma geografiska område som du är. Så det är bättre att optimera din onlinenärvaro för det området. Du kan göra det delvis på din egen webbplats, men det finns mycket mer du kan göra!
“Betala per klick”, dessa tre små ord kan vara nyckeln till att få en störtflod av högkvalitativ trafik till din hemsida, snabbt!
Om du är ny på PPC, betala per klick eller “betalda” annonser är de sökresultat som du ser visas högst upp och till höger om en sökmotors organiska resultat.
PPC-ansvariga erbjuder ett visst belopp per klick för enskilda sökord. Om en användare klickar på din annons betalar du detta budpris till sökmotorn. Du vinner en besökare och en potentiell konvertering, sökmotorn vinner priset du bjuder per klick.
Våra PPC-marknadsföringsexperter vet hur man finslipar en PPC-kampanj med låg kostnad och hög konvertering som ger dig betydligt mer för pengarna.
Vårt digitala marknadsföringsteam använder en rad sofistikerade tekniker för att hjälpa kunder att pressa varenda droppe av värde från betald sökning.
Här är några av tricksen vi har i rockärmen:
För att kunna utnyttja din ideala kunds tänkesätt måste vi förstå ditt företag och din marknadsplats.
Vi tar oss tid att lära känna dina konkurrenter, din målmarknad, deras frustrationer, deras behov och dina USP:er, allt för att hjälpa oss att skapa mycket effektiva, riktade annonser som utlöses genom klickningar och omvandlingar som ingen annans företag.
Intelligent sökordsforskning är grundläggande för alla mycket framgångsrika PPC-kampanjer. Allt handlar inte om att få den högsta sökvolymen för dina pengar.
Istället överväger vi sökarens avsikt, stadiet i en köpresa som varje sökord representerar, relevans och sökvolym tillsammans, för att generera det största värdet från varje klick.
Vi arbetar med kunder för att säkerställa att målsidor är i samklang med PPC-kampanjer, smidigt leds besökarna genom köpresan och ser till att varje klick räknas.
Våra PPC-kampanjansvariga övervakar alltid sin egen prestation och arbetar för att förbättra kostnaderna per klick. Vi splittestar regelbundet våra mest framgångsrika annonser för att se till att vi använder den perfekta delen av digital marknadsföring som har den bästa effekten för kunderna.